Final dagen

Äntligen hade det blivit dags för finalen i Blekinge Touren efter 6 tuffa delomgångar var det 4 juniorer per klass som ställdes öga mot öga i ett spännande matchspel.

Stort Grattis till alla juniorer som hade lyckats att ta sig till Finalen, ni är alla vinnare och ett av det bästa prisen är att ni får en lägerdag som sker på Leråkra just nu!

Det var jämna spännande matcher och alla juniorer var taggade. Boa visade sig från sin bästa sida med snabba fina greener och vädret var sagolikt bra. Vad är Solheim Cup jämfört med Blekinge Touren ja vi lockade kanske inte lika mycket folk men tack till alla föräldrar som hejade på ett engagerat och härlig sätt.

Undertecknad har nu varit ansvarig för Touren i två år och det är så otroligt roligt att se alla juniorer och hur ni brinner för golfen. Även den utveckling vi haft under dessa två år är helt otrolig då vi gått från 160 deltagartillfällen till över 270. Viserligen har vi lagt till en omgång men snittet per omgång är betydligt högre.

Sist men inte minst skickar jag med en passning till alla klubbar som nästa år måste lägga ner lite tid och kraft för att se till att D-klassen blir fler deltagare till nästa år.

Stort tack för denna säsong!!

Johan Bjerngren
Junioransvarig